torstai 27. maaliskuuta 2014

Ihan mahdoton tehtävä

Tehtäväksianto: suunnittele mainos, joka pyörii Jumbo screenillä keskellä kaupallista kaupunkitilaa. Muut mainokset hymyilevät, loistavat väreissä, maanittavat ostamaan.
Meidän mainoksemme esittää ruhjottua, kidutettua, veristä miestä. Tapahtuma, jota mainostetaan, on Torinon käärinliinan vaiheita ja todistusvoimaa esittelevä näyttely Jyväskylässä 6.4.-10.5.

Ohjeistus mainoksen tekoon mainospaikkoja myyvältä firmalta: värikästä kuvaa, muista seitsemän sanan sääntö.

Just.



No, Torinon käärinliina esittää Jeesuksen hahmoa, Ihmisen Pojan kasvoja. Face. Ensimmäinen Facebook?


Toisaalta - ihmisiä kiinnostaa väkivalta.
Kidutusmuseoihinkin jonotetaan.






 


Kevätsiivouksen aikaan, mikä olisikaan houkuttelevampaa kuin tuuletetut petivaatteet.
 
Ja vanha totuus. Sen voi tulla ihan omin silmin tarkistamaan näyttelystä
Käyttämättä ovat vielä sloganit "Mullan alla - ei vaan ylösnoussut" (kuvituksena poikkileikkaus: multaa ja rairuohoa) sekä "Vasara ja nauloja" (kuvituksena se naulanjytky, jonka näin samaista Torinon käärinliinaa esittelevässä näyttelyssä pari vuotta sitten Savonlinnassa).
 
Ja ihan sitten asiaa löytyy täältä: www.shroud.fi

5 kommenttia:

  1. Hienoa Kaarina. Käärinliinojen monet ulottuvuudet!

    VastaaPoista
  2. Ihana! Oletko itse tehnyt nuo mainokset? Mielestäni ovat tosi hyviä. Värikkäitä, mutta jotenkin raikas yhdessä. Ytimekkäitä, mutta asia tulee esille, vieläpä monipuolisesti. Osaisinpa itsekkin.

    VastaaPoista
  3. Juu, olen. Nämä on tosiaan tehty siihen Kauppakadun ytimeen, isoon valotauluun. Yritin ottaa huomioon sitä ympäristöä...

    VastaaPoista
  4. Hyvin sopii aihe lähestyvään pääsiäiseen.

    VastaaPoista
  5. Meillä on tuo Torinon käärinliina -näyttely tosi sopivasti pääsiäisen aikaan. Toivotaan kovasti, että ihmiset löytävät sen.

    VastaaPoista