Finlayson lupaa kestävän kehityksen ja ympäristövastuun nimissä, että pussilakana kestää viisikymmentä vuotta, jos sitä pestään noin kahden viikon vaihtovälein. Näinä epävarmoina ilmastonmuutoksen aikoina lakanaa voisi mainostaa Kestää tuomipäivään saakka -sloganilla.
Pellavaa pellolla. Tuleva trendimateriaali. |
Lakanan nimi on Jesus. Sehän onkin tavattoman luontevaa – Tom of Finlandia seuraa Jesus of Nazareth -tuoteperhe. Käärinliinaan lakanan yhdistää valmistusmateriaali eli perinteinen suomalaispelloillakin kasvava pellava sekä kudontamalli eli toimikassidos, jolla kangas on valmistettu. Hamppu olisi toki pellavaakin ympäristöystävällisempi, mutta sillä taitaa olla omat rasitteensa. Kangasta ei myöskään ole valkaistu eikä värjätty, mikä lisää sen kestävyyttä ja vähentää ympäristökuormaa.
Toimikas näyttää tältä. |
Sosiaalisessa mediassa uusi brändi on
saanut ansaitsemansa huomion. Joku epäuskoinen muistuttaa, että
käärinliina on ehkä sittenkin vain tuhat vuotta vanha. Onhan se
joka tapauksessa vanhempi kuin keskiverto suomalaisperheen
liinavaatekaapin sisältö. Toinen taas ilakoi, että lauantai-illan
kumppani on saattanut kadota sunnuntaiaamuun mennessä lakanoiden
välistä kuin... no, antaa olla.
Raamatusta löytyisi varmaan lisääkin
nimiä tuoteperheiden rakenteluun. Pilatus-käsipyyhe vessaan.
Joosef-kylpyviitta. Nooa-sateenvarjo, kalossit ja sadetakki.
Maria-äitiysvaate- ja lastenhoitotuotesarja sekä kuntosalikortti,
johon liittyy lupaus päästä tehokkaasti eroon raskauskiloista.
Vapaa-ajattelijoissa uusi tuote
herättänee närkästystä. Suunnitteilla lienee Eroa lakanoista
-kampanja. Alakerran isännän faneja lohduttanee se, että
Lucifer-grilli on jo olemassa.
Jos Jesus-pussilakana ei vastaakaan
odotuksia vaan hiutuu riekaleiksi jo surkean 30 vuoten kuluttua, sen
omistaja toteaa närkästyneenä: Juuttaan lakana. (Juutas =
savolaismuoto Juudas-nimestä. Oikolukijan huomautus.)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti